W dniu 4.10.2000 Ryszard Czajkowski opowiadał o plemieniu Dogonów

malityt.gif (2233 bytes) Republika Mali to kraina, gdzie można odnaleźć plemię Dogonów. Mają zdumiewająco dokładne wiadomości astronomiczne o wszechświecie. Twierdzą, że wiedzę tę przekazali im już w praczasach kosmiczni goście. flagamali.gif (758 bytes)

Audycja w TVP
Audycję uzupełniamy tymi właśnie stronami WWW.
Czy kosmici odwiedzali Dogonów? Na skalistych zboczach płaskowyżu Badiagary, w republice Mali, w zach. Afryce mieszkają Dogonowie. Z tym małym afrykańskim plemieniem spotkał się Ryszard Czajkowski. Zdjęcia, filmy i pamiątki z egzotycznej podróży przyniósł do studia tv.

"Na początku wszystkiego był Bóg-Energia.
Rozbił on jajo wszechświata, z którego narodził się wirujący wiatr i powstała wielka spirala rozszerzającej się materii. Wszystkie wydarzenia na Ziemi są odbiciem tego co dzieje się w wielkim kosmosie".
(więcej z wierzeń Dogonów)
zdjęcie z WIEM; wioska.jpg (17098 bytes)

Wioska Dogonów
fragment w skalistej części Adraru,  płn-wsch. Mali.
Mali, Republika Mali, République du Mali, państwo położone w północno-zachodniej Afryce, na skraju Sahary, w rejonie Sahelu. Od zachodu graniczy z Mauretanią, od południowego zachodu z Gwineą, od południa z Wybrzeżem Kości Słoniowej, od południowego wschodu z Burkina Faso, od wschodu z Nigrem, od północnego wschodu z Algerią. Nie ma dostępu do morza (mapa).
Celem wędrówki wielu podróżników są wioski ludu Dogonów, położone na skraju płaskowyżu Bandiagara. Dogonowie są jednym z najbardziej tajemniczych ludów Afryki i naszej Ziemi. Żyją w niedostępnych siedzibachi   tylko w niewielkim stopniu ulegli wpływom islamu i chrześcijaństwa. Zachowali wiele ze swej tradycji, kultury i sztuki, które są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Nie mają własnego pisma i dlatego swą wiedzę utrwalają za pomocą ustnego przekazu z pokolenia na pokolenie. Właśnie ta wiedza uczyniła Dogonów sławnymi na całym świecie, gdy dowiedziano się o ich mitach - w XX wieku. Ich sposób życia nie zmienił się od wieków, ale trudno nazwać Dogonów plemieniem prymitywnym, ich wiedza astronomiczna budzi zdziwienie współczesnych naukowców. Jak to możliwe aby niepiśmienny lud posiadał znajomość astronomii do jakiej my doszliśmy dopiero w ostatnich kilkudziesięciu latach?   klif.gif (29654 bytes)Dogoni uważają się za potomków przybyszów z układu planetarnego Syriusza. Wierzą, że ich przodkowie przylecieli w pojeździe zwanym Arką Nommo. Dogonowie intrygują nie tylko astronomiczną wiedzą, ale też zwyczajem grzebania swych zmarłych w trudno dostępnych jaskiniach, (zdjęcie) na stromych zboczach płaskowyżu.